POKRAČOVÁNÍ

Po následujícím překladu (až bude kompletní) přijde na řadu další část z chinesedemocracy.com z 13.12.
Moje poznámky opět v kurzívě...


CHAT 2: Axl, 12.12.2008


Q: Bude Silkworms na příští desce? Je to mistrovský kousek.

A: Je tam hodně kytar, spousta jiných bubnů a sbory jsou pryč.

Q: Jen by mě zajímalo, jestli opravdu existuje rapová písnička se Shaqem (Shaq O' Neal, NBA), kterou jste nahráli. Tohle je jeden z mnoha dohadů, co kolem alba existují už dlouho, a myslím, že bychom to všichni chtěli vědět.

A: Podle mého názoru to byly jen laciné výstřely od blbů z médií, přihlédneme-li k tomu, že Shaq nebyl zrovna ten nejoblíbenější nebo nejrespektovanější raper, co se týče veřejnosti. Já jsem se s tím člověkem nikdy nesetkal. Blbnul chvíli s Paulem (Tobiasem) a Dizzym, a odtud to vzniklo.

Q: Zajímala by mě nová koncertní data...

A: Žádné plány. Zatím to probíráme.

Q: Jak to vypadá s Brainem (Bryan "Brain" Mantia)?

A: Myslím, že se má dobře. Možná bych to měl zkontrolovat.

Q: Mohli byste do playlistu vrátit Breakdown nebo Dead Horse?

A: Možná. Mám teď víc zájmu na hraní nového materiálu.

Q: Jaký je tvůj názor na album a to, že gunsnroses.com a chinesedemocracy.com jsou v Číně (úředně) zakázané?

A: Čína je drsné místo. Hodně z nás nemá ani ponětí, jak dobře na tom jsme, a o těch méně šťastných moc nepřemýšlíme. Čínský lid byl udržován v temnu doslova skrze strach z uvěznění nebo smrti, což je pro většinu z nás buď nepředstavitelné nebo pouze srovnatelné s příběhy nebo filmy apod., kde je takové prostředí všeobecně. (...)

Q: Jak vypadá průměrná zkouška GN'R? Jako jamujete třeba s nějakými předělávkami, přehráváte písně, dokud nejsou naprosto přesné, atd.? A taky, jak časté jsou vaše zkoušky?

A: Frekvence záleží na důvodech, řekněme turné nebo konkrétnímu vystoupení, a jak jsme na tom ohledně toho kterého materiálu... a ne ani tak ty předělávky, ale hodně jamování. Obecně je tam spousta srandy, ale i spousta práce a tihle chlapi to berou velmi vážně, což je skvělé.

Q: Jak se cítíš ohledně setkávání se s fanoušky? Jaký je pro fanouška nejlepší způsob, jak se s tebou setkat, když je to kluk (jelikož je ten stereotyp, že rockeři se chtějí setkávat jenom s hezkejma kočkama)?

A: Rád se setkávám se všemožnými fanoušky, ale po show (uvědomuju si, že to je jediná doba, kterou někteří pokládají za příležitost, kromě blízkých přátel kolem), nic ve zlém, ale obecně se netěším na to, jak sejdu z pódia, abych pak byl s různýma lidma, ať už to jsou fanoušci nebo ne. Zabývám se Guns celý den, každý den, takže přijít po koncertě a mluvit o kapele je prostě jakoby pořád to samé. Pokud zde není tlak od byznysu, chci na to zapomenout, dokud není čas do toho vlítnout znova další den. A lidi asi mají rádi to setkávání se a gratulace a mají své důvody k tomu, že to pro ně hodně znamená, což respektuju, ale celkem vzato, aby za to fanoušci platili, to je ze strany kapel hnusné. Takhle kdyby to třeba udělali zdarma pro výherce nějaké soutěže atd., to by bylo něco jiného. Placení za to je blbost. Jak potkat lidi z kapel? Možná se dá zkusit poflakovat se po místech, o kterých jsi třeba slyšel, že tam občas chodí.

Q: Kolik toho má Catcher In The Rye (kniha Kdo chytá v žitě, J.D. Salinger) společného s vaším songem, nebo ten titul odkazuje pouze na Chapmana (vrah Johna Lennona Mark David Chapman nesl tuto knihu, když Lennona střelil)?

A: Pro mě je ten song inspirován něčím, čemu se občas říká "syndrom Holdena Caulfielda" (H. Caulfield je hlavní postavou knihy). Cítím, že je zde určitá možnost, jak je strukturováno přemýšlení hlavní postavy, že by někdy mohl přeprogramovat – pro nedostatek lepšího termínu – někoho více zranitelného, se svým vychýleným způsobem myšlení, a zkoušel jsem se do toho dostat ve verších poněkud blíž. Ve většině těch veršů bych to bral jako ventilování, upouštění páry, legraci nebo nějaký druh zábavy, a přitom takto můžou někteří lidé ve svých myslích doopravdy žít. Ten bridge (mezihra) před sólem je umělecká interpretace institucionalizované mysli. To outro je pocta Lennonovi a obvinění autora, že napsal něco, co já cítím jako totální odpad a celým srdcem souhlasím, že by to mělo být vyřazeno z povinné školní četby. To je můj příspěvek, můžu se kompletně mýlit. Určitě si uvědomuju, že ten song a jeho název by mohl ovlivnit další ubohou duši, aby si přečetla knihu a inspirovala se k nějakému nešťastnému prohlášení. Takže tady je asi ten chyták. Když jsem se na to původně zaměřil, obdržel jsem hovor od režiséra "Imagine", který chtěl kupu peněz na natočení dokumentu, nějaký člověk mi posílal podivné balíčky o Lennonovi a sériových vrazích atd., a na webu mi začínali říkal Salinger, ač nikdo nevěděl, co píšu. Došlo mi, že jsem na správné stopě, alespoň co se týče songu.

Q: Kdy přijedete dolů do Jižní Afriky? Na tohle místo jste v posledních letech zapomínali.

A: Nezapomněli jsme. Těším se na to.

Q: Chtěl jsem se jen zeptat na tohle: ze vší muziky, co jste napsali, na kterou píseň jsi nejvíce hrdý?

A: Teď v současnosti, hodně z tohohle alba Chinese Democracy. Hudebně by to pro mě byla orchestrální úprava v mezihře v This I Love.

Q: Jaké to je vidět všude svoje fotky? Zvláště tyhle velmi staré obrázky...

A: Fajn.

Q: Co si myslíš o Duffových komentářích ohledně Ch.D.? [Duff řekl, že "Axl zní úžasně" a že "je rád, že vydal desku, kterou chtěl vydat, a určitě to bude úspěch, až budou vystupovat na turné. Lidé mluvili o tom, jak si deska stojí. Myslím, že je to záležitost na delší dobu, bude to pro něj v pohodě. A přeju mu hodně štěstí."]

A: A?

Q: Máš net s 56K modemem?

A: A ty?

Q: Chinese Democracy je úžasné album, ale je dost baladické v porovnání s předchozími alby GN'R. Je tohle nový směr GN'R, nebo bude některé z budoucích alb zase více soustředěno na hard-rockové písně?

A: Vím jen to, že tohle je deska, která byla schopná proplout skrz různou byrokracii a vyjít, přičemž jsem na té cestě pomáhal kamarádům, milovaným i sám sobě. Celá ta "baladická" nebo "rockerská" záležitost je něco, o co jsem se nikdy moc nestaral. V budoucnosti budou nějaké tvrdší části, ale jakmile přišlo pár těch nových kluků, konkrétní soustředění bylo vnést do našich snah víc krásy.

Q: Je kapela stále v kontaktu s Paulem Hugem (aka Tobiasem)? Máte s ním nějaké další plány do budoucna? Hostování nebo možná tour?

A: Paul nám vypomáhá celou dobu a je na hodně nahrávkách. Pomohl nám dát dohromady hodně z těch základních kreditů, které byly rozsáhlé. Vždycky měl na tyhle věci dobrou paměť a obecně je pro něj důležité, aby stejně etický, jako je schopný, což je nedocenitelné.


Q: Když skládáš hudbu (na piánu), používáš nějaký počítačový software, aby sis zapsal noty, nebo na to používáš kus papíru a tužku?

A: Když to chci zachytit, používám ve studiu buď Logic nebo Pro Tools. Roky jsem sám zkoušel nahrávat jinak, ale z nějakého důvodu, ať už to je jakékoliv, nikdy to není úplně přesně takové, jak jsem to nejvíc chtěl.

Q: Hodně z Guns fans říká, jak dobrá je ta show House of Blues 01/01/2001. Nepřemýšlíš o tom, že byste to pro fanoušky vydali na DVD nebo nechali ke stáhnutí?

A: V současnosti žádné plány na vydání live shows na DVD.

Q: Z interview, turné, průšvihů a informací, jež jsi odhalil včera ráno – tenhle projekt měl očividně své vzestupy i pády. Pokud by jsi mohl celý tenhle proces s pracováním na CD prodělat znovu, udělal bys to?

A: Pouze pro stejné důvody, které jsem měl; kromě toho... ani za miliardu let.

Q: Považoval bys za možné, že by GN'R vystoupili při příležitosti charity, a pokud ano, jaká příležitost by to byla?

A: Všechno záleží na důvodu a jestli nám to v tu dobu připadá správné. Mohla by být nějaká katastrofa, u které bychom silně cítili, že bychom se mohli zapojit, ale často se takové věci nakonec jeví pouze jako prostředky, jak by kapely propagovaly samy sebe – ne že by se doopravdy staraly, ale veřejně to tak může vypadat. Nebo ty peníze nedojdou k těm obětem a těm, kteří je potřebují, zatímco celebrity jsou ceněny za své snahy. Jaké snahy? Moc na tohle nejsem. Zdravotní projekty jsou vždycky důležité. Pokud doopravdy pomáháš, pak jsem pro. Které, to doopravdy nemůžu říct. Ve většině případů to není jako že bych nakreslil čáru nebo se dohadoval nad větší důležitostí jednoho před druhým.

Q: Kdy jsi začal nahrávat své vokály na CD, kdy to skončilo a který song byl nahraný jako poslední? Jsi tady, abys propagoval album, nebo se doopravdy zajímáš o svoji fanouškovskou základnu?

A: O tom prvním budu muset přemýšlet. Ohledně druhé otázky – nejsem si jistý, nakolik tohle propaguje album, jelikož je to na našem vlastním dvorku, abych tak řekl, ale je to mluvení s fanoušky o některých reáliích ohledně Guns nebo mě samotného, o čemž jsem – ať už jsem chtěl nebo ne – necítil, že to je správné, až teď. Takže bych řekl, že je to o nás!!

Q: Inspiroval tě někdy hudebně Disney? Jako "Malá mořská víla", líbí se ti to? (...) Jaký je tvůj oblíbený animovaný film od Disneyho?

A: Nevím, jestli hudebně, ale jsem pro Disneyho. Jdu asi jednou za rok nebo tak. Chodil jsem hodně s Bucketheadem. Je hezké jít někam, kde lidi můžou být víc ve styku s tou nevinnější stránkou sebe sama, aspoň z větší části.

Q: O kterém songu na Ch.D. máš pocit, že je nejlepší vokálně?

A: Koncová část There Was A Time, doprovody v Catcher In The Rye.

Q: Co máš ve volném čase za hobby? Co dalšího máš rád kromě muziky?

A: Auta, sledování umění, F1 [Formula 1].

Q: Jestli dovolíš, řekl bys mi, jakých je tvých 10 nejoblíbenějších alb roku 2008 a celoživotní favoriti? Chtěl/a bych vědět víc o tvém hudebním vkusu.

A: Jsem víc na filmy.

Q: Chinese Democracy je skvělé album, ale nestýská se ti čas od času po starých Guns?

A: Chybí mi ta iluze, kterou jsme sdíleli jen několik měsíců (jestli vůbec), jak jsme si mysleli, že jsme v tom společně. Nebylo to skutečné, a jestli ano, pak jen krátce, zatímco hlubší proudy ambicí byly jen dočasně odloženy stranou, ale to jsem tenkrát nevěděl.


Q: Miluju "Oh My God", ale zní to vlastně jako demo. Proč? Jsem si jistý, že by se nám všem líbila nová verze.

A: Protože přesně to to bylo, jenom v tu dobu, kdy jsme to zrovna dali dohromady, jen Jimmy Lovine [hudební producent, promotor a předseda Interscope-Geffen-A&M] to věděl a chtěl to prodat na jejich soundtrack (film End Of Days, 1999). Viděl jsem části filmu, a ty byly dobré. Jako celek později už tolik ne, ale tenkrát to ještě nebylo připravené. Napsal jsem experimentální kousek inspirovaný částmi, co jsem viděl, jménem "Daddy Can the Devil do Mommy and Me?".

Q: Asi jediná otázka, kterou mám, je, kdy myslíte, že vás chlapci zase uvidíme na cestě? A je vůbec nějaká šance, že byste znova hráli ve Philadelphii?

A: Nejsem si jistý. Zvažujeme možnosti. A moc rád bych hrál v Philly, stejně jako bych tam býval rád hrál tenkrát v roce 2002. (Jedná se o slavnou zrušenou show '02, kdy Guns nepřijeli a strhly se výtržnosti. Lidé – zejména v médiích – dlouho obviňovali Axla z rozmařilosti apod., ale on sám to roku 2002 v telefonním interview vysvětlil; jednalo se o chybu ze strany pořadatele, který měl bůhvíproč v hlavě myšlenku, že to s Guns není jisté, a nechtěl otevřít show, dokud kapela skutečně nebude na letišti atd., což po různých problémech, jelikož muzikanti byli teprve na cestě, pak vedlo ke zrušení celého koncertu. Proč ale pak Guns nedohráli zbytek turné, to se dodnes neví.)

Q: Sebastian Bach se zmínil o tom, že píšeš autobiografii. Jak to postupuje?

A: Není to konkrétně ani tak autobiografie jako spíš právní záznam každého sebemenšího detailu, co se dělo při rozpadu (staré sestavy). Mám už kolem 40.000 slov (nevím, kde se vzalo těch [dříve zmiňovaných] 12.000), ale celkově je to opravdu depresivní, takže se k tomu moc nevracím.

Q: Mohl bys nám říct více o songu "The General"? (zatím nevydaný song GN'R, o kterém se už ví, že existuje)

A: Možná jste už někde slyšeli jeho části.

Q: Kolik dalších nových písní je úplně dokončených a připravených?

A: Nekontroloval jsem to.

Q: Tady ve staré slunné Anglii je sobotní ráno a chčije jako z konve. Nicméně už se těším na letní festivaly. Jaké jsou šance, že se objevíte?

A: Zvažují se. V roce 2006 to bylo skvělý.

Q: Zjistil jsem, že verše z Shackler's Revenge mi v jistém smyslu připomínají hlavní melodii "The Sopranos" (seriál, viz Wikipedia). Je to možné? Dále, je nějaká šance, že se celé album dostane na Rock Band? To by bylo senza.

A: Nikdy jsem nepřemýšlel o tom se Sopranos, ale ten song se mi líbí. A myslím, že to je "ano" ohledně Rock Band.

Q: Jaký je pro tebe nejemocionálnější song, který jsi nazpíval na Chinese Democracy?

A: This I Love.

Q: Jaká je tvá nejoblíbenější hudební část z celé desky? Jako mezihra, vybrnkávání, cokoliv.

A: Bucketova bluesová hra na začátku poslední sloky v Prostitute a jeho "večerní" kousky v outru, kytary v mezihře v Better, Robinovo sólo v There Was A Time, to je jen pár z nich.

Q: Myslíš si, že This I Love je stále ta nejvážnější věc, jakou jsi napsal, nebo se objevil jiný song, který teď nese takový titul?

A: Je to pořád ono a rozhodně skvělá hojivá zkušenost, složit něco takového, o čem nemáte ponětí, že jste toho schopni, jako je ta mezihra (bridge). Myslím, že je to mnohem komplikovanější, než si většina lidí uvědomuje, jak je umístěna kytara a vokály, aby byly tak dominantní. Hlavní melodii z té části jsem taky původně složil na hip-hopovou smyčku.

Q: Můžeš prosím vůbec říct, co inspirovalo texty k Shackler's Revenge a/nebo Catcher In The Rye? Nebo význam Riad N' The Bedouins?

A: Shackler byl inspirován šílenstvím při bezcitném střílení ve školách a taky tím, jak se média zoufale snažila najít něco víc v zalíbení jednoho ze střelců v naší písni Mr. Brownstone, bez užitku. Přesto, když to poslouchám pro vlastní zábavu nebo kdybychom na to měli udělat video nebo to hrát živě, víc se přikláním k hororové zábavě nebo něčemu jako "Dexter", něco se zajímavou hrozivou postavou, opak reálného života.

O inspiraci v písních:

A: Zkoušel jsem tohle poslat už dlouho, ale očividně to zatím nepřišlo. Byla to přímá odpověď, ale teď to bude vyhovovat i ostatním dotazům na stejné téma.

Celá ta věc "o kom to je?" v písních pro mě nefunguje zase až do tak velké míry; i když verš nebo cokoliv byl inspirován konkrétní osobou nebo situací, to pak neznamená, že na konci jde o to, o kom nebo o čem ten song je. Mohl bych pracovat s hlínou a myslet na někoho nebo na něco, a to by mě mohlo nějak inspirovat, abych v tom okamžiku řídil práci jiným směrem, ale na konci by to prostě mohla být jenom hezká váza...


POKRAČOVÁNÍ


...Často přemýšlím nad tím, kde tihle lidé, co inspirovali tolik písní, jsou teď a proč je to důležité jen u některých písní, jako třeba "Layla", na rozdíl od ostatních. Řekl bych, že hodně z těch krásných love songů bylo inspirováno lidmi, které dneska ti umělci nebo veřejnost můžou považovat při ohlédnutí zpět za opak toho, jak byli vyobrazeni. Ohledně "Sorry", stejně jako hodně z dalšího materiálu je to odvozeno z množství různých situací. Na fórech je očividně hlavní názor ten, že je to buď o Slashovi nebo "fanoušcích" (a ten kolektivní pojem "fanoušci" je další věc, která u mě nefunguje), což je moc omezující a limitující to, co jsem měl na mysli. Pro mě je to kdokoliv, kdo mluví nesmysly na můj účet nebo účet veřejnosti, a taky že hodně takových stejně jako veřejnost nevědí, komu věřit. Navíc, když je to možné, rád bych dal na chvíli lidem příležitost najít si v tom materiálu, co z něj sami dostanou, než to zatemním svými inspiracemi. Samozřejmě ne vždycky se tomu dá vyhnout.

Q: Jaký vliv mají leaks DOOPRAVDY na kapelu/album? Je kolem toho hodně spekulací, ale žádná jasná odpověď.

A: V podstatě je to pro nás devastující v celé šířce. A pak když máte takové množství lidí, kteří své činy otevřeně ospravedlňují a mluví nesmysly jako že to není opravdová krádež, jelikož originál je stále bůhvíkde, je to fakt šílené. Existuje to kvůli nenasytnosti nahrávacího průmyslu, nenasytnosti rozsáhlého pirátství, jednoduchosti a obecné povahy takového činu samotného, a kvůli osobní motivaci, jako například popularita mezi určitými skupinami, případná chvilková pozornost médií, atd. A je to opravdu nekontrolovatelné a všude rozšířené. Je to prostě příliš velký bordel na to, aby se tím zabývaly soudy; a ohledně toho, jaké peníze to stojí a kolik pracovníků je potřeba na to, aby se to omezilo... samozřejmě máme mnohem vážnější zločiny, na které je třeba se soustředit. Navíc, serem na muzikanty, ne? Jestli už si nevydělali dost, pak nejspíš stejně stojej za houby, ne? "Nebrečim pro žádnýho bohatýho týpka." No jasně. A kdo ví? Jaká jsou čísla tohohle alba na stránkách s torrenty? Nevím. Takže nevím, jak nebo jestli nás to tentokrát ovlivnilo co se týče prodeje. Možná ne, ale s ohlédnutím na ekonomiku a jádro našeho obchodu si myslím, že je možnost, že to mělo negativní efekt. Co vy?

(...)

Q: Jakých je tvých 5 nejoblíbenějších knih?

A: The Stand (Svědectví, Stephen King), A Scanner Darkly (Philip K. Dick), The Mutant King, The Zodiac, Frankenstein (Mary Shelley).


Q: Bude nějaké přiměřené promo a rozhovory atd. ohledně tohohle alba, nebo je tohle už všechno?

A: Podle mého názoru existovaly dobře promyšlené plány a strategie, které byly bohužel ignorovány, jakmile jsme začali lisovat cédéčka. Budou pořádná interview a některá jsou už naplánována záměrně na mnohem později. Dobrý, nebo špatný nápad... uvidíme. Jsem šťastný, že je deska venku; a ohledně zbytku... jednu noční můru po druhé.

Q: Která část kytar na There Was A Time je tvoje?

A: Napsal jsem ten Robinův kousek ve druhé sloce. V ostatních kytarách jsou obvykle vpleteny mikroskopické kousky. Ty kousíčky na konci, ten základní akord byl původně ode mě. Je tam taková linka, která zformovala základ pro melodii závěrečného vokálu, hned před Robinovým riffem na jedné straně a v outru před Bucketovým sólem a jede to až do konce; jsou tam protkané různé zahlazené kousíčky – velmi malé, ale strukturované.

Q: Které ženy inspirovaly psaní nových balad?

A: Ha! K tomuhle se dostaneme o trochu později, jelikož je to trochu moc komplikované na jednoduchou odpověď a pár jmen, ale většinou je to složenina a je z toho mnohem lepší song než z jednotlivých individualit. A taky, ještě jednou, rád bych dal lidem šanci utvořit si k materiálu vlastní vztah. Nevyhýbám se tomu, jelikož většina těchhle odpovědí stejně vyjde časem najevo.

Q: Nějaké plány na update vaší webové stránky, aby byla trochu více... uživatelsky přívětivá? A copak se stalo s tou věcí ohledně fanklubu?

A: Nedávno jsem (znovu) začal vyvíjet úsilí, aby se s tím začalo něco dít. Zatím to bylo extrémně frustrující. Měl jsem různé nápady, ale bývalý management jel podle vlastních. Dřív se mě ostatní neustále snažili vtlačit a vkolejit do práce s lidmi, které jsem odmítl, jelikož to bylo více o kontrole nad materiálem než o dobrém webu, a o to jsem neměl zájem. Takže ty nápady se daly stranou a v podstatě teď leží na poličce. Plus, ač to bylo pro všechny frustrující, nebyl správný čas na to probírat to veřejně. Takže je to pořád na poličce.

Q: Co si myslíš o [albech Velvet Revolver] Contraband a Libertad?

A: Tenhle (dotaz) si schovám. Tohle jsou očividně vysoce nabité okruhy a radši budeme probírat věci jednu po druhé.

POKRAČOVÁNÍ (vloženo 26.4.09)

Ještě z HTGTH, 13.12.08


Q: Axl, tady je seznam neověřených názvů songů, můžeš nám říct, který z nich jsou falešný a který pravý?

Ides Of March ('98), Oklahoma ('98), Atlas Shrugged ('99), Closing In On You ('99), Cock-A-Roach Soup ('99), Friend Or Foe ('99), Hearts Get Killed ('99), No Love Remains ('99), Oh My God ('99), Something Always ('99), Suckerpunched ('99), Zip It ('99), Silkworms ('00), Down By The Ocean ('01), Leave Me Alone ('02), Seven ('02), The General ('02), Thyme ('02), Quick Song ('05), Zodiac ('05), Motormouth ('06), We Were Lying ('06)
(...)
Můžeš nám říct, jestli budete hrát nový (ne ChinDem) materiál na koncertech v roce 2009?

A: Ides Of March, Oklahoma, Atlas Shrugged, Oh My God, Silkworms, Down By The Ocean (Izzy), Leave Me Alone, Seven, The General, Thyme, Quick Song, Zodiac.
U většiny je změna názvu bez varování vyhrazena a považuju to za pracovní názvy.
V současnosti žádné plány ohledně setlistu.


Axl – pár dalších z cd.com

Q: Jaká je v současnosti tvoje nejoblíbenější kapela / Na jakým koncertě jsi naposledy byl?

A: V současnosti fakt nemám favorita. Radši bych moc nekomentoval, co teď poslouchám, jaké kapely a tak. Moc se mi to zatím nevyplácelo, zvláště pokud jsem někoho chválil, takže bych se radši soustředil na tuhle kapelu. Nepamatuju se. Vlastně, možná překvapivě, osobně nejsem až tak moc na živé show a nikdy jsem nebyl. To ale neznamená, že nemůžu jít na nějaké představení a dobře nebo skvěle se bavit a fakt si to užít.

Q: Proč se rozhodl zpívat ten verš "But I don't want to do it" tím hlasem? (pozn.: úryvek ze songu Sorry, který je zpíván zvláštním hlasem, jakoby s legračním či cizím přízvukem apod., však už to znáte; na fórech se vedly celé debaty, co za tím asi je)

A: Protože se mi to líbí, naprosto to do té písně sedí, je to trochu reggae atd., a je to pro mě dost sranda.

Q: Jak přetváříš hluboce emocionální věci do konkrétních slov, not, písní?

A: Pokaždé je to jiné, většinou těžší než bych rád, a samozřejmě pokud je to o něčem nepříjemném, pak to vnáší další potíže do hry.

Q: This I Love je neuvěřitelná, jaký je další song trilogie?

A: Nejsem si jistý, máme jeden akustický kousek, u kterého myslím, že bych s ním určitě mohl pracovat, a už slyším zbytek těch nápadů v hlavě, takže možná...

Q: Jaká je budoucnost pro Oh My God?

A: Máme remix se spoustou nových vokálů a divočejším kytarovým intrem, ale nebereme to celé až tak vážně.

Q: Bude Brian May hrát na Atlas Shrugged?

A: Možná na alternativní verzi nebo v nějakých kouscích, u toho songu jde víc o záležitosti nahrávání a o to, jak dostat ten mix na dobrou úroveň.

Q: Co se stalo s těmi předpokládanými '01 a '06 DVDs?

A: Jakými DVDs?

Q: Díky, že jsi byl na večírku M.J. Foxe, týkajícím se problematiky Parkinsonovy choroby.

A: Moje díky patří Michaelovi, Mohammedovi a Martinu Scorsesemu za to, že jsem byl pozván.

Q: Přijedete do Chorvatska?

A: To bych rád. Vaše část světa už toho tolik přečkala. (pozn.: to není sarkasmus. :))

Q: Máš v plánu být zase někdy na fórech, nebo je tohle jedinečná záležitost?

A: Uvidíme, jak to půjde.

Q: Co je Riad/Bedouin a můžeš už jednou pro vždy vyjasnit, jestli je to ten song Oklahoma nebo ne?

A: Další otázka typu jedno-po-druhém! Není to Oklahoma, kterážto se později změnila v Berlin a změna názvu vyhrazena.

Q: Kdy vyjde další album? A pořád plánujete tu několikaroční věc? (myšleno asi turné)

A: Nemám tušení a to druhé byl výmysl někoho jiného.

Q: Proč jste v roce 2006 hráli There Was A Time jenom dvakrát a v roce 2007 vůbec?

A: Nejsem si jistý, prostě to dělám podle toho, jak to v té které době cítím.


Q: Jsem rád, že jste v r. '07 oprášili Don't Cry. Máte něco dalšího (kromě Perfect Crime, který byl na setlistu), co by mohlo být v budoucnosti znovu přivedeno k životu?

A: V nějaké fázi bych chtěl hrát Estranged, ale nejsou žádné plány. Vím, že jednou za čas si ostatní chlapi pro sebe vyberou pár songů na zahrání, ale nevím, které to jsou.

Q: Zajímalo by mě, jestli nevyjdou na DVD ta turné, která jste měli v r. 06/07.

A: Bylo by to fajn, ale zatím žádné plány.

Q: Jaký je příběh za Crash Diet a proč jste to nikdy nedali na žádné album GN'R?

A: To jsme udělali s Wesem (Wes Arkeen) a jeho kámošem, a šlo tam spíš o jejich kytary než o Guns.

Q: Co sakra mělo znamenat My World? (vždycky mě to zajímalo)

A: Skvělá otázka a tady je něco pro všechny zvídavé lidi, kousek, o kterém nevíte, ale je to skutečná story.

Nedokončené demo, rozpracované, první pokus / experiment z legrace, které se tenkrát stalo Duffovým oblíbeným songem. Říkal mi, jak to vždycky doma ohulil a pouštěl to s Ice T a chlápkama z Bodycount ještě předtím, než vyšly Illusions a než se rozhodlo, že to bude na desce. Chtěl jsem se pokusit trochu to rozvinout a chtěl jsem na to nějaké kytary, ale Slashova slova ve studiu ve vší vážnosti byla "je to perfektní", a Slash a Duff byli rozhodujícími faktory, zda to mít na albu či ne.

Osobně si myslím, že Duffovi se to doopravdy líbilo, ale nemůžu říct, jestli to tak bylo i u Slashe. Vlastně mám pocit, že si byl dobře vědom toho, že by někdo mohl mít s tímhle songem potíže a obrátit to proti mně, takže pro něj to v tomhle smyslu bylo "perfektní". Podle mě o tomhle Duff nevěděl ani toho nebyl součástí a byl náhodně "využit", aby mi rozmluvil další rozvíjení toho songu nebo to, že bych to na album nedal, a je fakt, že v té době jsem to v tom stavu na album dát nechtěl.

Q: Kdy nejdříve můžeme očekávat a doufat v turné / ohlášení turné?

A: Až se na něm dohodneme! Skutečně, já nevím a zaměřuju se víc na jiné věci, ale vážně se o tom bavíme. Máme skvělé vztahy s našimi evropskými i jinými promotéry, stejně tak s promotéry v Austrálii a Japonsku, a Irving má spoustu nápadů, které jsme zrovna začali nadhazovat.

Q: Viděl jsi ta fan-made (fanoušky vyrobená) videa online, libí se ti některá z nich nebo nějaké konkrétně?

A: Viděl jsem jenom malé kousky.

Q: Spatří někdy světlo světa ta znovu nahraná Appetite? (studiová práce z roku 1999 s novou bandou)

A: (...) Možná, ale mělo to jenom učební účely, spíš něco jako na zkouškách.

Q: Uvidíme někdy nějaký dokument o předělávání Guns a vyrábění CD?

A: O skutečnostech kolem vyrábění cd budeme trochu nějakou dobu mluvit, mimo to nemůžu říct.

Q: To "další" album – vypadá jako tohle? Tak odlišný styl?

A: Není mi přesně jasná ta otázka, ale zkusím to... Je tam mnohem víc odlišných stylů než na tomhle albu. Jak jsem řekl, pro mě je to spíš něco jako dvojité album, tedy Chinese a jeho nástupce.

Q: Je muzika smyslem tvého života, a když ne muzika, pak co?

A: V mnoha věcech je to moje rodina a Guns.


Q: Je kapela stále v kontaktu s Paulem Hugem? Nějaké další plány do budoucna s ním? Jeho hostování nebo možná turné?

A: Ano, jsem si jistý, že jsou, a možná.

Q: Zdá se to jenom mně, nebo slyším, jak říkáš Lennon, když hraju Catchera pozpátku?

A: Nevšiml jsem si. Není to ode mě záměr, ale to neznamená, že to tam není.

Q: Budou na příštích albech nějaké předělávky?

A: Možná. Zatím jsem to neplánoval.

Q: Znáte se s Billem Wardem? Často s ním mluvím, můžeš mi říct něco, s čím bych ho mohl třeba nějak překvapit? Abych mohl jít a říct, hej, Bille, Axl mi o tobě řekl, že... atd., cokoliv.

A: Sabbath? Nikdy jsme se nesetkali, pozdravuj a přeju vše nej!!

p.s. Prosím, začni zas na pódiu nosit ty bílé spodky, vypadá to úžasně.

A: Ha!! Mám je zrovna teď a skejtuju ve svý betli plný modrýho rosolu a jsem na acidu, protože já jsem The Shackler in the Rye with Diamonds!!


§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§


Whoo, toť vše!!!

D.F., 26.4.2009


AXL LIVE on the net, prosinec 2008 – ČÁST I.

Jak už asi víte, udála se velká věc: Axl udělal ve dnech 11., 12. a 15. 12. 2008 taková "interview" s fanoušky, prostě pokec přes chat, konkrétně přes fóra www.heretodaygonetohell.com, www.mygnr.com a www.chinesedemocracy.com. Pro fanoušky jsou tyto pokecy obrovským zdrojem informací, neboť vzhledem k tomu, že něco podobného udělal Axl poprvé v životě, dozvídáme se zde věci, o kterých jsme doposud mohli pouze spekulovat, ozřejmuje se zde leccos z historie i současnosti Guns N' Roses, jeho soukromého života, atd.
Původně jsem chtěl přeložit všechno, ale pak se objevil chat č. 2 a 3, což množství materiálu navyšuje na pro mne v současnosti nezvládnutelné množství (čas...). Takže nejdříve sem dám ty nejzajímavější otázky a odpovědi, a později sem snad doplním celý zbytek nebo alespoň to hlavní (a časem možná všechno).

 

Axl – překlad 1 (11.12.2008)

Část první – nejdůležitější (nebo aspoň ne ty úplně irelevantní) otázky.

Poznámky:

- Ne vždy jsou dotazy od fans v originálním znění, místy jsem je upravil, nicméně Axlovy odpovědi jsou v podstatě doslovné.

- Vokativ „Axle“, jak by se měl správně psát v českém překladu, se mi zdá zcela tragický (stejně jako koncovky –ová u jmen jako Monroeová, Christieová, ... fuj), takže zachovávám v 5. pádě formu „axl“, ač je to v češtině kapku nekorektní, případně oslovení vynechávám.

- Texty v kurzívě jsou moje poznámky (ne všichni jsou obeznámeni s různými podrobnostmi ohledně kapely atd.).

- Zatím tu budou drobné chybky atd., časem to upravím. Just a little patience...

- Jednotlivé části mého překladu budou odděleny slovem "pokračování".

-

Q (question, otázka od fans): Proč zrovna Dexter? (Axl měl v chatu nickname „Dexter“.)

A (answer, odpověď, Axl Rose): Je to (televizní) pořad a moje kočka je po něm pojmenovaná. Ona je metodický zabiják.

Q: Hej, Axl, jak to jde? Chtěl jsem se zeptat, jestli máš nějaký dobrý vzpomínky na UK tour 2006, konkrétně na červencový koncert v Glasgow?

A: Glasgow bylo skvělé. Myslím, že to bylo tam, kde se pódium hrozně klouzalo. Vypadalo to jako zavodní dráha nebo tak něco, ne?

Q: Mám dojem, že ta závodní dráha, o který mluvíš, byla na show Download 2006. Možná se pletu.
Tvoje minulost je spojená se skotskými kilty a skotskou krví, že? :)

A: Moje chyba. Bylo to outdoor (venkovní), nebo in? Měl jsem teda na mysli outdoor představení v Donningtonu. Možná to byla dráha pro koně, čemuž vy omylem říkáte fotbalový hřiště! :)
Site je trochu zpomalený, takže mám problémy odpovídat...

Q: Axl, díky za Chinese Democracy, o čemž si osobně myslím, že je to tvoje nejlepší práce. Jaký je tvůj tip na album roku? A slyšel jsi nové album Metallicy?

A: Naše, samozřejmě!! ;)

Ano, líbí se mi to.

Q: Budete mít příští rok tour po Austrálii a na kdy to vidíš?
Pokud by jsi mohl znovu spolupracovat s Bucketheadem, chtěl bys ho jen do studia, nebo bys ho přivítal i v sestavě na koncerty?

A: Austrálie je skvělá a publikum je tam fakt živé. Zatím žádné plány, ale jsem si jist, že nějaké budou.

Nemám žádné problémy s Bucketem. Je těžké říct, co bylo skutečné a co ne, co se týče věcí, které nám řekl Merck (Mercuriadis, bývalý manager kapely, vyhozený v prosinci 2006). Rozhodně by byl v nějaké formě vítaný na našich tour za předpokladu, že budeme mít oba ve stejný čas zájem a dojdeme k nějakým rozumným podmínkám. Pro mě osobně to byl s Bucketem na turné nářez a on do toho dával hodně. Jak se věci zaonačily, nějaké city byly raněny a leckdo bohužel využil našeho mlčení a nevědomosti veřejnosti ve svůj vlastní prospěch a na účet Bucketa i náš.

Q: Jako rodák Columbie se musím zeptat: v roce 1992, když jste hráli November Rain v Bogotě (v listopadu), pršelo.
Ne, počkat............ lilo jako z konve. :)
To bylo divný, co?

A: Velmi surrealistický a náboženský pocit. Stejně tak když nás honili vojáci v letadle, jak jsme rolovali po runvaji a padali odtamtud!!

Q: Prosím, řekni nám, jestli Robin (Finck) je venku z kapely, nebo ne. Protože jinak budeme číst několik threads (témata na chatu) o tom, jak „Axl chce zpátky Robina/Bumble/Richarda“ během celého příštího roku, a tyhle threads nás fans nové sestavy otravují.

A: Je to fakt tak, jak to je. Zatím žádná rozhodnutí od něj, mě nebo nás, o kterých bych věděl.

Když jsme na tour, pracujeme ve studiu nebo je nějaká společenská událost jako večeře u kámoše či party nebo tak, jsme spolu. Ale jak lidi stárnou, mají svoje vlastní životy. Stouni taky nechoděj na bowling každý úterý, atd.

Robin vede jeden z nejneobvyklejších životů, o kterých vím, počínaje visutou hrazdou za domem a televizí na záchodě konče. Robinova práce na příštím albu je hotova, takže teď tu nemá moc na práci kromě pochybného promo, a on je radši na pódiu.

Spíš jde o to vidět, jak se věci mají, když se Guns rozhodnou, že je správný čas na turné, a jestli jsme schopni se na něčem dohodnout, abychom s tím byli oba spokojeni a mohli s tím v tu dobu žít.

Q: Ahoj!
Jen by mě zajímalo, co ti brání v častějším hraní na kytaru naživo!

A: Dovednost.

Q: Axl/Dexter, balím si věci do auta a jedu z Arkansasu do L.A., abych zkusil hudební kariéru. Nějaké rady? Nebo si mám jen nasrat do kalhot, potápět se a plavat?

A: Následuj srdce, neprodávej se a přečti si každou knížku o hudebním byznysu, co seženeš.

Q: „Catcher“ je jednou z nejlepších písní na albu, proč tam nehraje Brian (May, kytarista Queen, který nahrával kytarové sólo na demo této písně)?

A: Je tu několik důvodů, žádný z nich není tak velký a rozhodně nejde o zlomyslnost či přehlížení.
Zaprvé, samozřejmě jsem věděl, že různým lidem se ten song líbí, ale ten zájem o Briana se ukázal veřejně, až když jsme se s Guns trochu pohnuli. Vlastně moc lidí se o to nezajímalo a většina komentářů byla zaměřena na to, proč by tam podle jejich názoru měl být Slash.
Brianovo sólo samotné je pro mě osobně favoritem a já skutečně nechápu, když je taková rocková legenda, proč to lidé neocenili mnohem víc.
Vlastně všechen ten uvedený feeling a emoce měly hodně co dělat se mnou a Seanem (Beavanem, managerem), a ty části jsem vybral z Brianových různých zkoušek, verzí, cvičení atd., abych se ujistil, že všechny ty elementy máme v jedné verzi. Je to kompletně zkonstruováno ze sekvencí, které byly založeny kolem jedné konkrétní melodie, co Brian zahrál na jedné zkoušce. A přestože Brian vypadal, že je alespoň veřejně celkem pro, bohužel v té době nebyl s naší prací moc spokojen.
Pamatuju si, jak jsem koukal na Briana stojícího po mé levici, zírajícího na velké repráky ve studiu a trochu zděšeně říkajícího: „Ale tohle není to, co jsem hrál.“
Sean Beavan ani já jsme se v žádném případě nepokoušeli si Briana znepřátelit, jen jsme prostě udělali, co bylo potřeba, a pokusili se udělat to nejlepší, abychom dostáli našich rozhodnutí.

Q: Axl, pořád trváš na žalobě Dr. Peppera?

A: Jasně, ale akce, které dosud proběhly, se mnou neměly nic společného, jde to mimo mou kontrolu; jak jsem řekl našemu týmu, koho to teď kurva zajímá, teď máme na starosti desku.

(…)

Možná to ten chlápek, co to původně rozjel, myslel dobře, ale celé to nakonec zatrpklo a možná to tak připadá jen mně, ale vypadá to, že prostě jenom chce trochu moc pozornosti, takže...

Q: Sorry, že to píšu znova! Já jen... Takovouhle šanci nemám každý den!

Přemýšlíš ještě občas o spolupráci s Jeffem Lynnem (viz wikipedia), myslím, že vy dva byste byli dohromady kurevsky úžasný.
Dal bys někdy neznámé kapele šanci, aby vám předskakovala?
Co si myslíš o Double Fantasy? (album Johna Lennona) (…)
Viděl jsi film The Aviator, co si o něm myslíš, je to můj nejoblíbenější.

A: V současnosti ne, ale je to je to můj opravdový hrdina.

Rozhodně.

Jsem velký fanoušek Lennona.

Chčiju vždycky do sklenic, akorát že já je házím na lidi!! :)

Q: Kdy se bude otvírat online shop?

A: V našem prodejním materiálu jsem nebyl moc zapojený a důvod je ten, že po několik let v tom byl z právního hlediska bordel. Jak asi většina z vás neví, nedávno jsem byl opět žalován Duffem a Slashem kvůli nějaké nejasné "Merckurovině" (viz Merck Mercuriadis), o které jsem nevěděl a neměl s ní co dočinění. Naštěstí se to vyřešilo, ale bylo to nepříjemné a smírčí řízení nějakou dobu trvalo.
Merck předělal naše zboží a do našeho novějšího stylu podvodně zařadil více starého, takže se to překvapivě v porovnání s novým prodávalo méně, ale to není žádná novinka.
Na co se těším, je zařazování nové tvorby (artwork) do našeho zboží a že si objednám i pro sebe. Myslím, že se vám hodně z toho bude líbit. Můj hlas jde pro „How Are You“ granát a téma „Sorry“ automatické pušky na tričkách, atd.

Q: Co říkáš na umělce tvořící cover verze vašich songů?

A: To záleží, ale obecně je to skvělý.

Q: Hey, Axl, jaký je tvůj neoblíbenější song buď z Chinese Democracy nebo z (zatím) nevydaného alba?

A: Bridge (v hudbě) v „Elvis Presley and the Monster of Soul“ neboli „The Soul Monster“ (pracovní název Leave Me Alone), což bez pochyb skončí jako „Soul Monster“.

Myslím, že to je náš nejvíce blacksabbathovský moment. Zpíval jsem to na vánočním večírku. Podle mého názoru ta nejdrsnější (meanest) část čehokoliv, co jsem dodnes zpíval. I když je mi jasné, že až si to lidi poslechnou, možná nebudou souhlasit, ale my jsme cítili, že to byla taková vánoční pohlednice nefalšovaného jedu, abych tak řekl. Později jsem se už cítil mnohem líp.

Q: Vím, že teď fakt hodně předbíhám, ale máš nějaký prozatímní plán, kdy bys rád viděl venku vaše další cd?

A: Ne, možná ve stejný čas na stejném kanálu příští rok, ale to se ještě uvidí.

A: Někdo mi dejte seznam všech údajných názvů songů najednou a já vám řeknu, které jsou pravé.

Q: Atlas Shrugged, No Love Remains, Take That When Love Collides... tyhle si pamatuju. (je jich mnohem víc, škoda, že tam nenapsal někdo erudovanější)

A: Jenom Atlas.

Q: Ahoj,
existuje v minulosti něco, na co se teď ohlídneš a říkáš si, že bys to býval mohl vyřešit jinak; dále jaké jsou tvoje naděje pro GN'R do budoucna?
Mám cyclothemii a občas mám tenhleten pocit, že nemůžu být s lidma a potřebuju vlastní prostor; jak tě bipolární porucha ovlivňuje, jestli ti teda nevadí, že se ptám?
Ještě jednou díky, že tohle děláš.

A: Samozřejmě, ale ve světě zábavy a sporů...

Nebyla mi diagnostikována bipolární porucha i přes nesprávně interpretované výroky, jež jsem udělal dříve, abych se tomuto vyhnul. Bohužel vznikla spousta zavádějících a nekvalifikovaných spekulací o různých událostech, ale rozhodně se ztotožňuju s tím, že potřebuju svůj vlastní prostor.

V mém světě všechno bipolární znamená (a tímto se nechci dotknout nebo znevažovat ty, kteří trpí skutečnou poruchou, nebo lidi s nimi ve styku), že se toho někdo snaží lacině a nevzdělaně využít nebo tvrdí, že jsem bipolární, aby ospravedlnil, proč by měl dostat finanční úhradu za nějakou blbost, kterou si vymyslí. Naštěstí se ukázalo, že tahle cesta nikam nevede.

 

Q: Axl,

- jaký je tvůj upřímný názor na to, proč se stará sestava rozpadla?
- Jaký je tvůj upřímný názor na to, proč trvalo Ch.D. tak dlouho, než vyšlo?
Myslím, že na to se chce zeptat většina lidí, ale neodváží se...

A: Dva skvělé, ale komplikované dotazy a souhlasím s tím, že lidi chtějí znát alespoň můj pohled na věc.

Ne že bych se jim chtěl vyhnout, ale zaslouží si víc místa, než jim tu můžu věnovat, jelikož se v tomhle už nějakou dobu pohybujeme. Ale během nadcházejících týdnů a měsíců chci oficiálně promluvit o několika věcech, přičemž na tyto bude brán hlavní zřetel. Co můžu říct teď, je, že vám byla řečena spousta věcí, kterými se jiní jen propagovali a z nichž pro žádnou fakticky nemají podklad. Je to komplikované právně, finančně a požralo to celkem velkou část mého života.

Deska Chinese, kterou možná máte, nemá daleko do zázraku skoro v každém aspektu, a stejně tak i to, že ona i já existujeme i přes tyhle bizarní a hnusné podmínky za posledních 15 let.

Díky všem a díky za podporu a kladné komentáře jak dnes, tak za ty roky. Doufám, že to brzy zopakujeme, možná dřív, než byste čekali! A neodstrašili jste mě, já jsem se jen spálil a radši bych nemluvil o věcech, ktzeré mohou pro některé znamenat mnoho.


Ještě jednou dík.

Peace,

Axl.


A "Checkmate" je falešný název.

Pracovní název je Jackie Chan. ;)

 

V tutéž noc Axl chatoval na MyGNR. Zde jsou některé komentáře týkající se GN'R, zbytek později.


Chat 1, část 2

Q: Mám pro tebe jednu otázku. Proč fanoušci znova nevidí na pódiu tebe, Slashe, Duffa a Izzyho dohromady?

A: Bylo vám toho za tu dobu tolik nalháno a řečeno takové množství scestných informací, že rozebírat to všechno tady je prakticky nemožné. Časem vyjde hodně najevo, pravda byla venku už dlouho, jenže to člověku nedá, co chce, takže se tenhle tanec opakuje znovu a znovu.

Q: Díky, že jste v Melbourne hráli Rocket Queen. To červený kolo bylo úžasný.

A: Myslím, že je to ve videu k Better. Nejsem si jistý, jestli jsme to nevystřihli.

Q: Jenom rychlý dotaz. Axl, jak je možné, že vždycky chodíš na pódium na koncertech tak pozdě? PS: Miluju tě, chlape!!!

A: Byl jsem noční typ už od dob, kdy jsem se plížil z domu už na střední škole. Se starými Guns jsme preferovali čas 12AM nebo tak nějak. Když jsme se pak dostali do divadel atd., samozřejmě se to změnilo, ale uvnitř mě se to nezměnilo nikdy. Nezáleží na tom, co dělám, takže obecně jsem víc sám sebou. Nedělám to proto, že bych chtěl naštvat někoho, kdo má naplánovanou dřívější hodinu, prostě je to moje osobní volba.
(...)
Co se týče chození pozdě, dělám to tak celý svůj život. Izzy z toho šílel, ale vždycky si to mohl sám zkontrolovat a svobodně uznal, že jsem dělal něco důležitého, a ne že jsem koukal na basket apod.

Q: Axl, vážně máš dvě nebo tři alba dalšího materiálu?

A: Pro teď se budeme koncentrovat a soustředit naši pozornost na tohle album, ale řekněme, že jsem o tom vždycky přemýšlel jako o dvojalbu.
A nic ve zlém, ale nikdo se tu nesnaží mluvit v podobenstvích. Ty problémy jsou trochu více komplexní, než by se komukoli líbilo.

Q: Chtěl bych vědět, proč se tolik vyhýbáš tisku. Myslím, že to rozhodně škodí prodejnosti alba; chci říct, neudělal jsi dokonce ani jedno interview. Vím najisto, že by ses dostal hned na několik obálek časopisů... Tak proč to neuděláš? Proč jsi takový poustevník, samotář?

A: To je tvůj názor a klidně může být pravdivý.

To, co chci říct, mnoho lidí netouží slyšet.

S naším týmem jsme zvládli vyjednávat přes horu problémů, abychom byli schopni vydat to album. Věřím, že v rámci těchto vyjednávání jsem si zařídil dohody, závazky a ujištění, která by zahrnovala také reklamní strategii, na čehož promyšlení jsem měl samozřejmě dost času. Bohužel, tyhle věci se nikdy neudály, a jak se deska blížila k vydání, společnost si dělala věci po svém, jako standardní byznys v obvyklém módu.

Q: Proč jste změnili "The Blues" na "Street Of Dreams"?

A: "The Blues" byl můj první pracovní název a nikdy jsem s ním nebyl spokojen v tom smyslu, že jsem cítil, že tenhle název by měl být použit na písničku, která by byla víc založená na blues. A tady v Hollywoodu s tou uličkou slávy atd. jsem vždycky viděl tyhle představy, když jsem si na to vzpomněl. Taky se mi líbí myšlenka, že má ten song dva možné názvy.

Q: Jsi vůbec v kontaktu se Stevenem Adlerem? Nemám na mysli hraní s ním nebo tak, ale jen tak ho podpořit.

A: Stevenovi určitě přeju to nejlepší a v duchu doufám, že dojde nějakého klidu a bezpečí. Co se týče přímého kontaktu, tak ne. Bohužel se věci za příliš krátkou dobu příliš zkomplikují. Ve Stevenově mysli jsem ten, kdo má moc a klíč k jeho štěstí, takže se ze mě velmi rychle stane ten špatný.

Q: Bylo zmíněno video k Better. Máš nějaký návrh na datum vydání a jak to bude vypadat – jaký styl videa se chystá, záběry z koncertů nebo nějaké dramatičtější téma? Skvělý song. Nemůžu se dočkat, až uvidím, co jste, chlapi, k tomu vytvořili...

A: "Brzo" je to slovo, za týden nebo tak.

Q: Ahoj, odvděčí se ti Mickey Rourke za to, že mohli použít Sweet Child O' Mine ve Wrestlerovi, tím, že by hrál v novém videu Guns?

A: Mickey ve skutečnosti souhlasil s tím, že by se hrál Shackler (možná přímo Shacklera, v originálu "to play The Shackler"), pokud bychom pro to měli udělat video.

Q: (...) Zajímal by mě tvůj vztah s Mickey Rourkem, jak dlouho se znáte a máš nějaké "zajímavé historky" z těch dob? Zdáte se mi trochu podobní co do charakteru a čím jste si prošli, taky jste měli ve stejnou dobu takové "comebacky" (...)

A: Mickey a já jsme se zas tak moc nestýkali, ale za ta léta máme hodně společných kamarádů. Vždycky nás hodně podporoval. Já jsem byl taky vždycky jeho velkým fanouškem. Nejspíš je pro nás oba lepší, že jsme se tenkrát zase tak moc nestýkali!!

Q: Koho posloucháš z pravého (hardcore) blues? Já jsem bluesový zpěvák a z tvojí práce poznám, že sis přinejmenším našel cestu k několika bluesovým nahrávkám.

A: Bessie Smith, Zep 1 (Led Zeppelin), Robert Johnson, Tumbleweed Connection, Janice (Joplin).

Q: Axl, co si myslíš o Portugalských holkách?

A: Hodně!!

Q: Je song Atlas Shrugged tak epický jako kniha? Kdo je tvoje nejoblíbenější postava?

A: Ten song nemá tak moc společného s knihou kromě toho snažit se dělat to, v co věříš, a věty o ramenech, co nejsou dost široká.

Q: Existoval někdy cover (obal) B a C pro Chinese Democracy?

A: Ano, existují. Jsou další dva obaly a pravý booklet; totiž všechny tyhle věci budou v nějaké formě brzo k dostání. Byl to ošklivý boj, který nikomu nedával moc smyslu. Pokud to někoho zajímá, booklet a přebaly byly vždycky něco, pro co jsem byl nadšený, a vydat album s neschváleným a neviděným konečným bookletem ve formě konceptu plného chyb, když jiné a novější byly připravené, to ještě stále nebylo vysvětleno, ale konečně se to začíná vyjasňovat. Můj oblíbený je How Are You Grenade obal.

Q: Axl, jak se cítíš ohledně Kayna, který předběhl v prodeji Ch.D.? Líbí se ti jeho hudba?

A: Potkal jsem Kayna na udílení cen Versace. Byl velmi okouzlující. Mám rád Gold Digger a řekl jsem mu to. Jsem velký fanda jeho pódiového představení, jelikož to vypadá, že do toho vkládá hodně fyzičky, s čímž se více ztotožňuju. Před naším vydáním jsem mu poslal zprávu, že jakékoliv nesmysly z médií s námi nemají co dělat, a popřál jsem mu vše nejlepší. (...)


§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§