Nové interview! AXL ROSE pro USA Today, 30. 10. 2012

31.10.2012 11:32

Axl Rose včera poskytl interview pro USA Today. Stručné výtažky:
 

O nové hudbě:
Všichni v kapele skládají nové věci a za ta léta už jsme nahráli spoustu písní. Teď vybíráme, co z toho je nejlepší. Chinese se skládala kousek po kousku, jeden muzikant tady a jeden támhle, v různých časových rovinách. Appetite byla jediná věc napsaná tak, že texty a melodie zároveň seděly do kytarových partií. Potom už jsem měl jenom záplavu kytarových songů, k nimž jsem měl napsat slova, a nevím, jestli tohle byla pro Guns ta nejlepší cesta. Rád kombinuju texty s melodiemi.

O dlouhém čekání na Chinese Democracy :
Musel jsem se zabývat spoustou věcí, které neměly co dočinění s hudbou, ale týkaly se hudebního průmyslu. Ztratil jsem spoustu času; bylo to spíš o přežití. Nedalo se s nikým pracovat a nikomu věřit. Třeba se někdo objevil, kdo chtěl pomoct s produkcí, ale ve skutečnosti to jen chtěli zmixovat a zbavit se toho. Příští album tak dlouho trvat nebude.

O hraní dnes oproti minulosti:
S "novými" spoluhráči jsme zároveň přátelé a staráme se jeden o druhého, není to jen každý za svou kariérou.
Dřív jsem vyjadřoval své pocity a zacházel jsem tak daleko, jak jen to šlo, stačilo jenom přežít. Mohl jsem mlátit stojanem od mikrofonu o pódium, ale stále jsem cítil bolest. Fanouškům se to možná líbilo, ale lidi někdy zapomínají, že jste člověk, a spíš to berou z hlediska zábavy. Trvalo dlouho, než se to trochu změnilo a mohli jsme udělat pořádnou show, aniž by byla ve stylu kamikadze.
U Appetite to byla sebedestruktivní složka, něco jako "jdi do toho za každou cenu". Nevím, jestli je tohle pro mě dneska nejchytřejší přístup. 

O Las Vegas:
Během let natáčení Chinese jsem ve Vegas strávil spoustu času a nikdo mě neotravoval. Nijak jsem tenkrát nesázel ani nepařil na párty, prostě jsem se po večerech procházel a pozoroval lidi. Byl jsem venku víc, než si lidi myslí.
Jednou jsem se ve Vegas ženil. Tohle by mohla být moje demise.

O psaní songů:
Steph Seymour a Slash s Duffem tehdy dost ublížili mým schopnostem psaní písní. Pro tyhle tři všechno stálo za houby. Opravdu mě to zničilo. V té době během (UYI) turné mi Slash s Duffem říkali, jsi idiot, jsi loser. Nepsal jsem pak celé roky. Taky jsem se snažil zjistit, co chci říct, když na to byl správný čas.

Jak by bývala mohla přežít původní sestava:
Možná kdybychom bývali pracovali dohromady tak jako na Appetite. Byl jsem fakt naivní. Myslel jsem, že úspěch té desky nás všechny stmelí ještě víc dohromady. Udělalo to pravý opak. Dostavil se úspěch a každý chtěl prosazovat vlastní směr. Myslel jsem, že řeknou: "Páni, vono to vyšlo!" Ale každý chtěl úspěch Guns využít k vlastnímu většímu prospěchu.

O usmíření old Guns:
Míč není na mojí straně hřiště. Já tuhle válku přežívám, nejsem ten, kdo ji začal.

Dnešní hudební průmysl:
Je to strašné. S muzikou to nemá nic společného. Nechci působit zahořkle nebo cynicky, ale je to hnusný byznys. (...) Na konci jste jenom zboží. Se současnou sestavou to tak necítím. Nesnažím se je pouze využívat. Je to byznys, ale nedělám nic, co by bylo v rozporu s blahem kohokoliv zúčastněného.

Volný čas:
Chodím na filmy, ven s kámoši, na automobilové show. Mám zoo. Má zvířata (vlci, papoušci, psi a kočky) jsou mí kamarádi. Potřebujou spoustu lásky a pozornosti.

O fanoušcích, kteří berou současné Guns jako méně legitimní než old Guns:
Můžou si o tom myslet, co chtějí. Jejich názory mě nezajímají.

 

- Celé interview zde:
https://www.usatoday.com/story/life/music/2012/10/30/axl-rose-on-gnr-music-more/1669329/

- Dnes je první show lasvegaské rezidence. Bumblefoot, Richard a D.J. budou navečer dělat menší warm-up a interview pro Fox 5.






 

Zpět